BANK OF THE YEAR 2022 IN POLAND – (GRUDZIEŃ 2022)
PKO Bank Polski S.A. został uhonorowany tytułem „Bank of the Year 2022 in Poland” przyznawanym przez prestiżowy miesięcznik „The Banker”. Grono międzynarodowych ekspertów doceniło Bank przede wszystkim za cyfryzację, która jest jednym z głównych kierunków jego rozwoju. Konkurs „Bank of the Year” organizowany jest przez miesięcznik „The Banker” wydawany przez Financial Times Group od 1926 roku. Kapituła konkursowa wybierając najlepszy bank analizuje wyniki biznesowe, strategiczne inicjatywy i kluczowe technologie, związane także ze specyfiką funkcjonowania w danym kraju.
LIDER INNOWACYJNOŚCI WEDŁUG FIRM IT – (LISTOPAD 2022)
W 17. edycji rankingu IT@Bank, PKO Bank Polski S.A. został nagrodzony w kategorii „Lider innowacyjności według firm IT”. Branża IT doceniła Bank za wspieranie innowacyjności, wdrażanie nowoczesnych technologii oraz wyznaczanie kierunków rewolucji cyfrowej w sektorze finansowym i publicznym. Ranking IT@Bank jest inicjatywą redakcji „Miesięcznika Finansowego BANK”. Jego celem jest wyróżnienie osób, rozwiązań technologicznych i firm związanych z sektorem finansowym, które czynią go coraz bardziej innowacyjnym.
MARKA MAREK 15-LECIA- (LISTOPAD 2022)
PKO Bank Polski S.A. został potrójnym zwycięzcą 15. edycji rankingu Top Marka. Zdobył nagrodę główną – statuetkę Marka Marek 15-lecia, nagrodę Marka Marek 2022 i zwyciężył w branżowym zestawieniu. PKO Bank Polski S.A. był liderem kategorii banki we wszystkich 15 edycjach rankingu. W 2022 roku zwyciężył również w generalnym zestawieniu 500 marek z 50 branż.
Top Marka to największe badanie medialne w Polsce realizowane przez magazyn „Press” oraz Press-Service Monitoring Mediów.
FIRMA ODPOWIEDZIALNA ZA ŚRODOWISKO 2022 – (PAŹDZIERNIK 2022)
PKO Bank Polski S.A. został uhonorowany statuetką Firma Odpowiedzialna za Środowisko 2022. Bank doceniono za działania wspierające ochronę środowiska naturalnego, a szczególnie zielone finansowanie. PKO Bank Polski S.A. konsekwentnie wspiera zieloną transformację polskiego systemu energetycznego i jest sprawdzonym partnerem w kredytowaniu zielonych inwestycji. Nagrodę przyznała redakcja ekonomiczna Grupy Medialnej Fratria.
POLISH CONTACT CENTER AWARDS – (CZERWIEC 2022)
W konkursie Voiceboty PKO Banku Polskiego S.A. zwyciężyły w kategorii dla rozwiązań wspierających działalność Contact Center. Jury doceniło szerokie zastosowanie sztucznej inteligencji (AI) i zaawansowanej analityki, dynamiczny rozwój projektu oraz jego skalę. Technologia ta obsługuje wszystkich klientów na infolinii przychodzącej i realizuje część procesów na infolinii wychodzącej.
Polish Contact Center Awards to organizowany przez Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB najważniejszy konkurs polskiej branży contact center i customer service. Jego celem jest wyróżnienie najlepszych specjalistów, rozwiązań i firm w obszarze zdalnej komunikacji z klientem.
NAGRODA SPECJALNA KAPITUŁY KONKURSU LIDERÓW ŚWIATA BANKOWOŚCI I UBEZPIECZEŃ – (KWIECIEŃ 2022)
Kapituła konkursu przyznała PKO Bankowi Polskiemu S.A. nagrodę specjalną w uznaniu za działania pomocowe na rzecz dotkniętych wojną Ukraińców. PKO Bank Polski S.A. został doceniony za systemowe zaangażowanie w program wymiany hrywien, był jedynym bankiem komercyjnym, który przystąpił do akcji wymiany hrywien na polskie złote w ramach współpracy z Narodowym Bankiem Polskim i Narodowym Bankiem Ukrainy. Zwrócono także uwagę na wielowymiarowość wsparcia operacyjnego i charytatywnego, jakiego Bank udziela uchodźcom wojennym z Ukrainy.
W konkursie Liderzy Świata Bankowości i Ubezpieczeń nagradzane są osobistości przyczyniające się do rozwoju sektora bankowego i ubezpieczeniowego oraz najefektywniejsze instytucje z branż finansowej.
BROKER ROKU – (KWIECIEŃ 2022)
W ramach podsumowania roku giełdowego 2021 Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie uhonorowała Biuro Maklerskie PKO Banku Polskiego S.A. statuetką Broker Roku 2021. Nagroda GPW trafiła do Biura Maklerskiego Banku już piąty rok z rzędu. W czasie uroczystej gali Biuro Maklerskie zostało nagrodzone również w kategorii „Główny rynek” za najwyższy udział w obrotach sesyjnych i pakietowych akcjami oraz w kategorii „Catalyst” za najwyższy udział w obrotach obligacjami.
MOBILE TRENDS AWARDS – (MARZEC 2022)
W 11. edycji konkursu IKO – aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego S.A. – wygrała nagrodę główną zdobywając najwięcej (ponad 15 tys.) głosów internautów, którzy doceniają ją m.in. za innowacyjność, przyjazne rozwiązania oraz dynamiczny rozwój.
IKO jest najpopularniejszą mobilną aplikacją bankową w Polsce oraz jedną z najlepiej ocenianych przez użytkowników aplikacji bankowych na świecie – w 2021 roku średnia ocen wyniosła 4,8 na podstawie recenzji ponad 770 tys. klientów.
Mobile Trends Awards to prestiżowe wyróżnienie w branży. Przyznawane jest firmom, które z sukcesem wykorzystują mobilne technologie.
NAJBARDZIEJ WIARYGODNA INSTYTUCJA FINANSOWA – (STYCZEŃ 2022)
W konkursie „Najbardziej wiarygodni w polskiej gospodarce” organizowanym przez agencję informacyjną ISBNews PKO Bank Polski S.A. został uhonorowany tytułem „Najbardziej Wiarygodna Instytucja Finansowa”. Celem konkursu jest wyróżnienie firm współtworzących sukces gospodarczy kraju, zaufanych partnerów w biznesie, prowadzących swoją działalność w sposób transparentny i uczciwy zgodnie z zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu. Kapituła doceniła Bank za rekordowe wyniki finansowe, rozwój biznesu oraz wdrożenia zaawansowanych technologii i upowszechnianie zdalnych kanałów obsługi.
TOP EMPLOYER 2022 – (STYCZEŃ 2022)
PKO Bank Polski S.A. kolejny rok z rzędu został nagrodzony prestiżowym tytułem Top Employer. Certyfikat Top Employers Institute – światowego autorytetu w zakresie badania warunków pracy – potwierdza pozycję Banku jako jednego z najlepszych pracodawców w kraju. Świadczy o tym m.in. koncentracja Banku na tworzeniu środowiska pracy w oparciu o otwartą i angażującą kulturę, stawianie na rozwój, integrację i dbałość o wellbeing. Certyfikat Top Employer potwierdza, że PKO Bank Polski S.A. oferuje warunki pracy na miarę najlepszych pracodawców na rynku i stawia pracowników w swojej organizacji na pierwszym miejscu. Wyniki badania pokazują, że wdrażane przez Bank rozwiązania w zakresie wsparcia pracowników, benefitów, dbania o zdrowie i ich dobrostan klasyfikują go w czołówce. Ponadto rok do roku poprawia się również ogólny wynik certyfikacji.
KONKURS PROGNOZ „PARKIETU” – (STYCZEŃ 2022)
Ekonomiści PKO Banku Polskiego S.A. zwyciężyli w konkursie prognoz „Parkietu”. Podobnie jak w poprzedniej edycji konkursu – zajęli 1. miejsce w głównym rankingu łącznie dla wskaźników makro i rynkowych oraz zwyciężyli w rankingu prognoz wskaźników makroekonomicznych. Zwycięski zespół pokonał 24 drużyny z innych banków.
Fundamentem sukcesu okazały się trafne założenia dotyczące siły rynku pracy oraz sprawnego odrobienia pandemicznych strat w gospodarce, w warunkach podwyższonej zmienności i niepewności charakteryzującej 2021 rok.