PKO Bank Polski S.A. dostarcza swoim klientom nowoczesne rozwiązania technologiczne, które dają pełny, prosty, funkcjonalny i jednocześnie bezpieczny dostęp do usług bankowych w telefonie. Cyfrową bankowość w PKO Banku Polskim S.A. mocno wspiera aplikacja mobilna IKO.
Liczba aktywnych aplikacji IKO na koniec 2022 roku przekroczyła, rekordowe na polskim rynku bankowym, 7,2 mln. Od momentu uruchomienia, w marcu 2013 roku, użytkownicy logowali się do niej blisko 6,4 mld razy, wykonali blisko 1,7 mld transakcji na łączną kwotę 457 mld PLN.
Liczba transakcji wykonanych do końca 2022 roku za pomocą BLIKa zbliżeniowego w aplikacji IKO wyniosła ponad 26,4 mln.
Asystent głosowy IKO wykonał łącznie ponad 2,5 mln rozmów z klientami. Tylko w 2022 roku zostało przeprowadzonych prawie 1,5 mln rozmów (wzrost o 94% r/r).
W konkursie Fintech Awards 2022, w kategorii BankTech, Bank otrzymał wyróżnienie za rozwój asystenta głosowego w IKO.
W 2022 roku funkcjonalność aplikacji IKO została rozszerzona o nowe możliwości:
- oferowanie nowej usługi limitu płatniczego „PKO Płacę później”, która umożliwia odroczenie na 30 dni spłat realizowanych transakcji,
- zakup e-biletu autostradowego w systemie e-TOLL, dzięki któremu klienci wygodniej przejadą płatnymi wybranymi odcinkami autostrad; IKO jest pierwszą bankową aplikacją na polskim rynku, która oferuje taką usługę,
- przeszukiwanie tekstowe i filtrowanie historii rachunku oraz historii karty debetowej,
- nowy wygląd listy odbiorców i umożliwienie zarządzania odbiorcami krajowymi i firmowymi,
- weryfikację tożsamości pracownika Banku dzwoniącego do klienta, dzięki czemu zwiększa się bezpieczeństwo klientów, którzy mogą upewnić się, że rzeczywiście rozmawiają z pracownikiem Banku i nie są ofiarami oszustwa,
- nowy wniosek otwierania PKO Konto Dziecka wraz z kartą debetową PKO Junior,
- udostępnienie nowych funkcji użytkownikom, którzy nie posiadają rachunku w PKO Banku Polskim A.:
- podgląd kart kredytowych, kredytów i pożyczek, rachunków walutowych i oszczędnościowych,
- kantor wymiany walut,
- wniosek o pożyczkę gotówkową,
- nową wersję funkcji „Zeskanuj i zapłać”, dzięki której klienci mogą szybciej i skuteczniej odczytywać dane ze skanowanych faktur,
- zarządzanie polisą ubezpieczeniową PKO Dom oraz podgląd harmonogramu rat w ubezpieczeniu komunikacyjnym,
- prezentację informacji o wysokości opłat lub prowizji za realizację transakcji przed zleceniem przelewu zwykłego, własnego, podatkowego oraz prezentacja marży za przewalutowanie dla transakcji kartowych,
- zmianę dokumentu tożsamości, adresu korespondencyjnego oraz przejścia na elektroniczną korespondencję dla produktów kredytowych i inwestycyjnych,
- udostępnienie w asystencie głosowym nowych funkcji:
- zaawansowanej analizy wydatków kartą u konkretnego sprzedawcy,
- zastrzeżenie kart,
- blokadę czasową,
- odblokowanie kart,
- prezentację zablokowanych środków na koncie,
- historię ostatnich transakcji z kilku kont,
- dyspozycję wcześniejszej spłaty kredytu konsumpcyjnego,
- udostępnienie kantoru internetowego iPKO dealer dla firm